Вы просматриваете: Главная > Сюрпризи від депутатів > Сюрпризи від депутатів: проект Закону «Про Національну митну службу України» (№ 3763)

Сюрпризи від депутатів: проект Закону «Про Національну митну службу України» (№ 3763)

У зв`язку з проголошеним “реформуванням” держави, наші народні обранці дібралися до Національної митної служби. Можна вітати спробу в проекті ввести обов’язкове громадське обговорення проектів нормативно-правових актів нової служби, які можуть стосуватися прав і свобод людини.

При цьому проект містить норми, які саме і загрожують цим самим правам і свободам.

Так, статті проекту про застосування посадовими особами Національної митної служби фізичної сили, спецзасобів та вогнепальної зброї не можна визнати пропорційними умовам, при яких вони можуть застосовуватися, а особливий і винятковий порядок їх застосування, особливо вогнепальної зброї, взагалі залишився поза увагою ініціаторів проекту.

Наприклад, за проектом посадові особи Національної митної служби під час виконання службових обов’язків можуть застосовувати фізичну силу для припинення порушення митних правил. Будь-яких правил або вибірково, в проекті не уточнюється.

Фізична сила може застосовуватися і для забезпечення доступу в приміщення або на територію, де знаходяться товари під митним контролем, а якщо мова йде про предмети контрабанди, то взагалі можуть застосувати і будь-які спецзасоби. Про необхідність отримання для доступу до житла чи іншого володіння відповідного рішення суду проект замовчує.

Невже проектом закріплюється антиконституційний принцип: нам потрібно – ми зайдемо? Де ми повинні будемо шукати відповіді в разі прийняття цього Закону? Знову у суді?

Якими саме функціями майбутньої митної служби обґрунтовується наділення її правом застосовувати будь-які спецзасоби по всьому переліку, затвердженого Кабміном?

Коли митна служба може застосувати такі спецзасоби як водомети, ручні газові гранати і так далі?

Проект настільки недопрацьований, що залишається тільки здогадуватися, яке з спецзасобів вибере співробітник Національної митної служби при зупинці транспортного засобу, водій якого не зупинився на його вимогу, і як саме він його буде застосовувати?

А про підстави застосування вогнепальної зброї за цим проектом нам всім треба задуматись ще серйозніше. Проектом дозволено митникам використовувати вогнепальну зброю (без будь-якого попереднього попередження і встановленого порядку) в тому числі і для відбиття групового (і не обов’язкового збройного) нападу не тільки на будівлі, споруди, а й транспортні засоби Національної митної служби.

Про яку розумності та ефективності застосування вогнепальної зброї в цьому випадку йде мова? Очевидно, що суттєвого обґрунтування перетворювати митну службу з фіскального органу в збройний правоохоронний орган немає.

Також, за проектом в Національну митну службу України поряд з окремими категоріями громадян не можуть бути прийняті особи, які мають судимість за вчинення умисного злочину.

Тобто, анітрохи не турбуючись про наслідки можливого необґрунтованого застосування спецзасобів та вогнепальної зброї співробітниками митної служби, депутати допускають можливість прийняття в цю службу осіб, які мають судимість за вчинення ненавмисного злочину. До таких злочинів, в Кримінальному кодексі України, наприклад, віднесено вбивство через необережність, в тому числі і вбивство двох і більше осіб (стаття 119 КК).

Цікаво, про що думали депутати, направляючи настільки непрофесійно підготовлений проект Закону на реєстрацію?


Залишити коментар