Вы просматриваете: Главная > Новини > Чи потрібен українцям ОСББ?

Чи потрібен українцям ОСББ?

Що таке об’єднання власників багатоквартирного будинку або, простіше кажучи, ОСББ в загальних рисах відомо всім.

З 2002 року, коли вступив у силу Закон «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», пройшло багато часу. Але власники квартир, як і раніше, не поспішають взяти управління будинком у свої руки. Утворювати або не утворювати ОСББ вирішують власники кожного будинку самостійно.

Отже, спробуємо з’ясувати для чого створюється ОСББ, і які наслідки це спричиняє.

ОСББ створюється для забезпечення і захисту прав його членів, як співвласників спільного майна, належного утримання будинку і використання його допоміжних приміщень та прибудинкової території, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх необхідних платежів, сприяння членам об’єднання в отриманні житлово-комунальних послуг належної якості за обґрунтованими цінами.

До допоміжних приміщень належать приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування мешканців будинку (сходові клітини,  вестибюлі, позаквартирні  коридори,  колясочні,  кладові, сміттєкамери,  горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери, інші технічні приміщення ,  конструктивні елементи будинку,  технічне обладнання будинку, що забезпечують належне функціонування жилого будинку).

Не можна не відзначити те позитивне, що дає мешканцям створення ОСББ :

  • Можливість самостійно визначати порядок утримання, експлуатації не тільки допоміжних приміщень будинку, але і визначати порядок користування прибудинковою територією, а також розташованими на ній спорудами.
  • Безсумнівним плюсом є і можливість вибирати постачальників послуг і робіт, орієнтуючись тільки на ціну і якість.
  • Від ОСББ залежать розміри платежів, зборів і внесків членів об’єднання, розміри відрахувань до резервного і ремонтного фондів.
  • ОСББ має право здійснювати необхідну господарську діяльність, укладати договори на управління та експлуатацію, обслуговування і ремонт майна, створювати підприємства.
  • З моменту створення ОСББ зможе представляти законні інтереси власників.
  • ОСББ може, що дуже важливо, мати у власності або користуванні земельну ділянку навколо будинку, яка призначена для його обслуговування.

Істотною умовою передачі будинку на баланс ОСББ є обов’язок колишнього власника, на балансі якого знаходився будинок до передачі об’єднанню, взяти участь в організації та фінансуванні першого після передачі на баланс капітального ремонту будинку.

Деяку складність може представляти необхідність ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності, так як ОСББ – це юридична особа, хоча й має статус неприбуткової організації. Це змушує або мати в штаті відповідного фахівця, або залучати його на договірній основі.
Чи зможе ОСББ мати в достатній кількості кошти, необхідні для виконання його статутних цілей і завдань, залежить від багатьох факторів.

Тому для розробки кошторису доходів і витрат ОСББ перед його створенням ініціативна група (у складі не менше трьох власників) повинна витребувати і отримати наступні документи:

  • технічний паспорт будинку,
  • список власників всіх житлових і нежитлових приміщень будинку,
  • копії договорів оренди допоміжних приміщень та споруд на прибудинковій території (якщо такі укладалися),
  • довідку про суму заборгованості за обслуговування будинку та надання комунальних послуг,
  • список громадян, які мають право на пільги або субсидію,
  • розрахунки тарифів житлово-комунальних послуг за кожним видом послуг окремо.

Необхідно також отримати інформацію:

  • про загальну площу будинку і площі житлових та нежитлових приміщень;
  • про вбудовані / прибудовані нежитлові приміщення;
  • площі прибудинкової території;
  • зареєстрованих у будинку осіб;
  • неприватизованих квартирах;
  • наявності в квартирах котлів автономного опалення;
  • наявності загальнобудинкових приладів обліку.

При складанні майбутнього кошторису доходів і витрат ОСББ, його балансу, слід враховувати, що кошти об’єднання (доходи) складаються з:

  • залишків коштів на рахунках попереднього власника майна;
  • статутних внесків, обов’язкових платежів членів об’єднання;
  • коштів, отриманих від оренди допоміжних приміщень;
  • субсидій на оплату житлово-комунальних послуг та компенсацій за громадян, які мають на них право, у разі укладення відповідного договору між власником приміщення та об’єднанням;
  • добровільних внесків фізичних і юридичних осіб;
  • доходів від діяльності підприємств, засновником яких є об’єднання.

До витрат ОСББ можна віднести:

  • оплату послуг, пов’язаних з утриманням будинку і споруд, прибудинкової території (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території / заробітна плата двірника;
  • санітарно-технічне обслуговування;
  • обслуговування внутрішньобудинкових мереж / заробітна плата електрика, сантехніка;
  • утримання ліфтів;
  • освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення сміття);
  • адміністративні витрати (заробітна плата персоналу ОСББ, канцелярські витрати тощо);
  • обов’язкові відрахування до резервного і ремонтного фондів.

Зменшення витрат можна домогтися при об’єднанні кількох ОСББ в асоціацію або, в разі набуття чинності нового Закону «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», створення ОСББ на основі декількох багатоквартирних будинків, розташованих на одній території. У цьому випадку економія коштів досягається за рахунок зменшення адміністративних витрат, зменшення витрат на оплату послуг з прибирання прибудинкової території і т.д.

Отже, зібравши необхідну інформацію, розрахувавши розмір майбутніх доходів і витрат, ініціативна група зможе визначити ступінь перспективності діяльності та розвитку ОСББ, надати установчих зборів власників відповідні висновки.

Тільки від власників житлового будинку залежить, в якому будинку жити їм та їх сім’ям.

Порядок в будинку залежить від нас!

Презентация11

Автор: pinnot.ru

Залишити коментар